کاتر کمپکتور پت

مجموعه سپنتا در زمینه ی تولید گرانول پت و خط تولید این محصول فعالیت می کند. این مجموعه با بیش از یک دهه فعالیت برای تامین بازارهای داخلی توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند. برای مشاهده ی فعالیت های این مجموعه به بخش های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

هر روزه مقادیر زیادی ضایعات پلاستیک در سراسر کشور تولید می­گردد. از آن جایی که مواد پلاستیکی از مشتقات مواد نفتی ساخته می‌شوند تجزیه آن ها در طبیعت چند صد سال زمان می برد. در نتیجه در صورتی که روشی برای از بین بردن و یا استفاده مجدد از آنها وجود نداشته باشد، تا چند سال آینده زندگی انسان و سایر جانداران را نابود خواهد کرد. امروزه پلاستیک ها در صنایع بسیاری مانند صنعت خودروسازی، صنعت ماشین ، صنعت بسته بندی و … کاربرد دارند.

با نگاهی به اطراف خود می توانید پلاستیک را به شکل های مختلفی از قاب موبایل گرفته تا بسته بندی مواد غذایی و ظروف نگهدارنده، در اطراف خود ببینید. متاسفانه بسیاری از این کالا ها عمر زیادی ندارند و پس از مدتی دور انداخته می شوند. از اینرو بازیافت به عنوان یکی از بهترین راه حل­های است که می توان با استفاده از آن در تولید مواد اولیه صنایع مختلف نیز صرفه جوی نمود.

بازیافت از بهترین راه هایی است که می توان با استفاده از آن در تولید مواد اولیه صرفه جویی کرد. استفاده از خط تولید پیشرفته باعث رفع مشکلاتی از قبیل صرف زمان و هزینه در تولید گرانول از مواد بازیافتی می شود. برای بازیافت مواد نیاز به استفاده از خط تولید با تکنولوژی پیشرفته است تا بتوان روزانه مقدار زیادی از مواد مصرفی را برای فروش گرانول pet در حجم بالاتر برای تامین نیاز بازار عرضه کرد. خط تولید این مجموعه نیاز به استفاده از دستگاه های پیشرفته دارد. از جمله دستگاه مورد نیاز برای بازیافت مواد پلاستیکی کاتر کمپکتور است که برای کوچک تر کردن حجم مواد بازیافت شده و تبدیل دوباره ی آن ها به بطری و ظروف مورد نیاز در بسته بندی استفاده از این دستگاه ضرورت دارد.

کارکرد کاتر کمپکتور

ساخت گرانول و یا پلاستیک دانه دانه از مهم ترین بخش خط تولید گرانول است زیرا مواد بازیافتی را در حجم زیاد نمی توان مورد استفاده قرار داد و برای تبدیل آن ها باید از کاتر برای خرد کردن مواد استفاده کرد. خط تولید با استفاده از دستگاه ها مواد بازیافتی را به صورت رشته ای و خرد شده از انتهای دستگاه بیرون می دهد. پلیمرهایی که قابل بازیافت هستند در دستگاه گرانول ذوب شده و دانه های ریز در پایان عملیات تولید می شوند. مواد پلیمری را پیچ هایی که در دستگاه کار گذاشته شده اند فشرده و ذوب می کنند. این مواد بعد از پمپاژ شدن از خروجی بیرون می آیند. رشته های خروجی گرانول به وسیله ی کاتر کمپکتور به به دانه های ریز یا گرانول تبدل می شوند. این مواد ذوب شده با نیروی گریز از مرکز در تماس با هوای سرد قرار می گیرند. برای تولید مواد پلاستیکی مورد استفاده در کارخانه ها دستگاه کاتر کمپکتور در خط تولید نقش به سزایی دارد.

استفاده از کاتر برای گرانول رشته ای نیاز به دستگاهی دارد که به صورت برنامه ریزی شده گرانول ها را با حجم های مختلفی به صورت قطعه شده تبدیل می کند. کاترها ظرفیت زیادی برای خرد کردن گرانول دارند و در ساعات کاری زیاد مقدار بالایی از این مواد را برای تولید محصولات جدید آماده می کنند.

ویژگی کاتر کمپکتور

برای کارکرد اصولی و استاندارد در گام اول بهتر است دستگاه های خط تولید مانند کاتر را با دقت و با توجه به استانداردهای موجود انتخاب کنید. افزایش کارکرد دستگاه کاتر بستگی به استفاده از قطعاتی مانند پمپاژ قوی دارد. در زمان طراحی این دستگاه یک تعویض کننده ی صفحه ی قوی برای آن در نظر می گیرند. این دستگاه باید قطعاتی با آلیاژهای محکم داشته باشد تا با کارکرد طولانی مدت و خرد کردن حجم زیادی از محصولات دچار مشکلاتی از قبیل فرسوده شدن، نشوند. برای استفاده از این دستگاه رعایت ایمنی شرط اول است زیرا قسمت هایی که برای خرد کردن مواد در نظر گرفته شده است می تواند خطراتی را ایجاد کنند.

برای خرید گرانول pet نیاز به استفاده از یک خط تولید با کیفیت است که بتواند با تکنولوژی برتر روزانه برای رفع نیاز بازار به بازتولید مواد بازیافتی بپردازد. شرکت سپنتا پلیمر با تولید برترین مواد گرانول و خط تولید گرانول ساز برای صرفه جویی در مواد اولیه دستگاه های استاندارد اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را در اختیار کارگاه ها و کارخانه ها قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و بهترین ها را از ما بخواهید.

Function of Cutter-Compactor in PET Granulator Machine

One of the other important parts of the PET granulator machine, which is the main component of this device, is called the cutter-compactor. In this section, the incoming flakes, introduced by the main feeder and jacks and sliders, are fed into the cutter-compactor hopper. During the rotational movement of 270 revolutions per minute, the flakes reach a temperature of 175 degrees Celsius, and as explained in the vacuum function section, all the contaminants and impurities present in these flakes are separated through the vacuum and the moisture in the flakes is completely eliminated. This improves the injectability of the granules, and high-quality flakes are directed to the cylinder and screw section. This process is one of the most specialized and important parts of the machine, which has not been used in any of the existing devices in the country.