چرا استفاده از گرانول پت افزایش یافته است؟

چرا استفاده از گرانول پت افزایش یافته است؟

چرا استفاده از گرانول پت افزایش یافته است؟

پلی اتیلن ترفتالات نوعی پلاستیک است که به آن پت می گویند. این محصول به دلایل مختلفی از جمله وزن سبک، شفافیت و سهولت در تولید به آسانی قابل بازیافت می باشد. پت و پلی اتیلن به عنوان پلی استرهایی شناخته می شوند که برای تشکیل پلیمر از خود واکنش نشان می دهند. گرانول ها به شکل پودر تولید می شوند و دانه دانه هستند.

شرکت سپنتا پلیمر سپاهان تولید کننده ی گرانول پت بازیافتی در ایران است. گرانول های تولیدی این مجموعه به دلیل خواص و موارد استفاده ی متعددی که دارد برای تامین بازار داخلی عرضه شده است و باعث رفع نیاز مصرف کنندگان می شود. برای خرید گرانول پت و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی تولید این محصول می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دلایل استفاده از گرانول پت

استفاده از پت به دلیل بازیافت پذیری و بهداشتی بودن برای حمل مواد غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این محصول با ویژگی هایی مانند نشکن و مقاوم بودن در صنایع مختلفی استفاده قرار می شود و خاصیت بازیافت پذیری آن و بازگشت دوباره به چرخه ی تولید باعث شده است ضرری برای طبیعت نداشته باشد. استحکام و شفافیت این محصول آن را برای بسته بندی موادی که باید به طور شفاف از بیرون مشخص باشند به یک گزینه ی ایده آل تبدیل کرده است. به همین دلیل از این مواد در ساخت اشیائی مانند بطری استفاده می کنند. سبکی گرانول پ پ باعث شده است حمل و نقل این مواد به آسانی صورت بگیرد و جمع آوری آن برای بازیافت به سرعت انجام شود.

 استفاده از پت برای مغاز هایی که خرده فروشی دارند به دلیل شفاف بودن و دید آسان انواع نوشیدنی ها و دیگر تولیدات باعث جذب مشتری می شود. محصولات تولیدی از این مواد را به آسانی و بدون نگرانی از هر گونه شکستگی و خوردگی می توان در قفسه ها و انبار چید و یا در درون یخچال های بزرگ به نمایش گذاشت.

هیدراتاسیون کارآمد گرانول پت در حین حرکت و آب بندی مجدد آن باعث شده است برای بسته بندی محصولاتی که نیاز به حمل دارد از آن استفاده کنند. این پلیمر بازیافتی در قفسه های به خوبی یافت می شود و بعد از استفاده برای بازیافت به مراکز مربوط انتقال داده می شوند. بازیافت این مواد استفاده ی دوباره از آن را ممکن می کند به همین دلیل تولید در حجم زیاد با توجه به مصرف بالای آن برای فروشندگان معضلی محسوب نمی شود.

کاربرد گرانول پت

از گرانول پت در صنایع مختلفی استفاده می کنند. ویژگی های عمده ی این محصول باعث رفع نیاز بسیاری از صنایع شده است و این افزایش مصرف دلیلی بر تولید بالای این مواد پلیمری در سطح جهانی است. برخی از موارد استفاد از گرانول پت شامل مواردی مانند، ساخت کیسه های فریزر و بطری های حاوی نوشیدنی های مختلف، ساخت ویدئو، لباس های مقاوم و ضد چروک، تولید لباس های پزشکی و مراکز درمانی و بطری های آب، ساخت ظروف ماکروویوی و تولید فرش، بسته بندی برای مواد غذایی و بهداشتی، استفاده در بسته بندی دارو و کفش و همچنین استفاده در سقف به عنوان نوعی عایق می باشد.

خواص گرانول پت

گرانول پت شفاف است و به دلیل عدم وجود مضرات در این ماده محافظ سلامتی به حساب می آید. بطری هایی که از این مواد ساخته می شوند برای استفاده در کارخانه ها و به منظور مصرف نوشیدنی و دیگر مواد غذایی گزینه ی مناسبی به نظر می رسند. بطری های نوع پت با شماره ی یک مشخص می شوند و این مشخصات اغلب در قسمتی از بطری قابل مشاهده است. خالص بودن این ماده باعث می شود به مواد غذایی طعم خاصی را منتقل نکند و به دلیل عدم مشکل برای محصولات مختلفی استفاده از این محصول از طریق سازمان بهداشت جهانی تایید شده است.

بطری هایی که با استفاده از گرانول پ پ ساخته می شود به صورت نشکن تولید می شوند. حمل و جابه جایی بطری هایی که از این جنس هستند بدون احتمال شکستگی به مکان های مختلفی منتقل می شوند. نفوذ ناپذیری این محصولات در برابر کربن، آب و دی اکسید کربن و مقاومتی که دارد تولید آن را افزایش داده است. اغلب محصولات مانند بطری هایی که از این محصول ساخته می شود را به آسانی می توان حمل کرد و در مقدار زیاد آن ها را به مکان های مختلفی منتقل کرد.

بازیافت محصولات تهیه شده از پت

بازیافت محصولاتی که از پت تهیه می شود از جمله ویژگی اساسی این محصول است. برای بازیافت پت که به درآمد عالی برای برخی از کارخانه ها تبدیل شده است در گام اول نیاز به جمع آوری بطری های مصرف شده و انتقال آن ها به کارگاه است. این بطری ها به دلیل سبک بودن به راحتی جمع آوری می شوند. ضد عفونی کردن این محصولات و آماده سازی آن برای بازیافت از مشاغلی است که باعث رونق استفاده از پت در جهان شده است. مرغوب ترین نوع پت که در این کارخانه ای بازیافت می شوند انواع پرک پت و پت های واش است.

نتیجه گیری

پت از محصولاتی است که به دلیل ویژگی های زیادی که دارد در سال های اخیر از طرف سازمان های بهداشتی تاییدیه گرفته است و برای تولید انواع بطری، پلاستیک، لباس و دیگر تجهیزات به کار می رود. شفاف بودن این محصول و همچنین بهداشتی بودن مواد پلیمری به کار رفته در آن باعث شده است برای نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی ها از آن استفاده های زیادی شود.

شفافیت محصولاتی که از پت ساخته شده و وزن سبک آن ها باعث می شود به آسانی بتوان آن را برای انبار کردن و یا حمل مواد و نوشیدنی های غذایی مورد استفاده قرار داد. از مهم ترین ویژگی این محصول قابلیت بازیافت بودن آن است. به دلیل استفاده ی مجدد از مواد به کار رفته در بطریها و تولیدی های دیگر که بر پایه ی گرانول پ پ ساخته می شود بسیاری از محصولات را از این ماده می سازند. برای خرید این گرانول با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *